امام جمعه قم: اشک سرپرستان خانواده ها درآمده / ملت ایران سختیها را به عشق اسلام و انقلاب تحمل میکنند و هرگز عقب نشینی نمی کنند
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۲۳۸۷۰
امام جمعه قم با اشاره به مقاومت و صبوری ملت در برابر فشارهای اقتصادی، گفت: مسئولین قدر این ملت را بدانند و به جای طرح مسائل بیربط، مشکلات آنان را حل کنند.
به گزارش خبرنگار کیهان، آیتالله علیرضا اعرافی در خطبههای نماز جمعه قم که با حضور گسترده مردم انقلابی این شهر و با رعایت دستورالعملهای ضد کرونایی در مصلی قدس برگزار شد، افزود: مردم در سختیهای اقتصادی به سر میبرند و قیمت برخی کالاهای کشاورزی مانند سیب زمینی و گوجه و سایر کالاها، آنها را زیر فشار قرار داده و اشک سرپرستان خانوادهها را درآورده است ولی برخی مسئولین سرگرم مسائل بیربط هستند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی اظهار داشت: ملت ایران البته سختیها را به عشق اسلام و انقلاب تحمل میکنند و هرگز از مواضع عزتمندانه خود عقب نخواهند نشست اما مسئولین نیز وظیفه دارند همت خود را مصروف رفع آسیبها و اشکالات موجود نمایند.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور در بخش دیگری از خطبهها با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی ایران در میان بهت و حیرت جهانیان، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در منطقه و جهان یک پدیده شگفتانگیز و خارج از معادلات سیاسی بود و در زمانی رخ داد که تمام اندیشمندان بر این باور بودند که دوره دینداری در دنیا به پایان رسیده است!
آیتالله اعرافی با بیان این نکته که در زمان وقوع انقلاب تفکر غربی بر تمام ملتها و کشورها سایه افکنده بود و کسی تصور نمیکرد که دین بتواند در عرصه سیاست و حکمرانی حرفی برای گفتن داشته باشد، تصریح کرد: ملت ایران با انقلاب خود نشان داد که دین و اسلام زنده است و تمام محاسبات ظاهری غربباوران باطل است.
عضو فقهای شورای نگهبان افزود: این در حالی بود که به هنگام وقوع انقلاب تمام مجاری اقتصادی و سیاسی در ایران و منطقه در سیطره غربیها بود اما تمام مردم یکصدا تحت لوای اسلام همراه و همگام با حضرت امام(ره) متحد شده بودند.
امام جمعه قم در بخش دیگری از خطبهها به نقش تربیت فرزندان در اسلام اشاره کرد و بیان داشت: کودک فقط نیازمند خوراک و پوشاک نیست زیرا تربیت و نیازهای روحی و عاطفی او بسیار مهمتر از رفع نیازهای جسمی اوست و پدر و مادر در این مورد نقش و هم مسئولیت زیادی بر عهده دارند.
وی نیاز به محبت و اظهار علاقه به فرزند را بسیار مهم قلمداد کرد و گفت: اگر این نیاز فرزند به خوبی ارضا نشود، سایر اقدامات تربیتی مانند عرصه آموزش و تامین نیازهای اولیه هم بیاثر یا خنثی خواهد شد و فرزندی که در خانواده از محبت والدین اشباع نشود، ممکن است در بیرون از خانه برای ارضای این نیاز طبیعی دست به هر کار خطرناکی بزند. لینک کوتاه: asriran.com/003E9z
منبع: عصر ایران
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۳۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
مذاهب اسلامی برای کسب فیض به محضر امام صادق(ع) شرفیاب می شدند/ امام صادق(ع) مورد تأیید تمام مذاهب اسلامی هستند
آیت الله میرزاحسین احمدی فقیه یزدی استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب امام صادق علیه الاسلام را دارای رابطه قوی با جهان اسلام دانست و اظهار داشت: در بین امامان معصوم صلوات الله علیهم اجمعین، امام صادق علیه السلام در زمانی واقع شدند که برای یک گفت وگوی علمی بعد امام باقر علیه السلام به شکلی شرایط به وجود آمد که هر کدام از علمای سایر مذاهب با مراجعه به حضرت ضمن کسب تکلیف، سؤال علمی خود را مطرح می کردند که این آمد و شدها با واسطه و یا بی واسطه صورت می گرفت.
آیت الله احمدی فقیه یزدی، افزود: ایشان دارای شاگردان متعددی در رشته های گوناگون بودند؛ به خصوص در مباحث علمی و قرآنی و تسلط بر روایات پیغمبر اسلام و امیرالمومنین علیه السلام دارای تبحر بودند، حضرت امام صادق علیه السلام در این موقعیت و جمعیتی که برای کسب علم و دانش آماده شده بودند، رابطه قوی با جهان اسلام داشتند و به خصوص با کسانی که مجاور بودند ارتباط برقرار می کردند و کسب فیض می بردند من جمله اهل سنتی که هنوز استقراء قوی نداشتند و در عین حال نظر حضرت را جامع تر و غالب تر می دانستند و کسانی که به مسجد می آمدند و مسئله خود را خدمت مطرح می کردند ایشان کاملا توضیح می دادند و صحت و غلط بودن را با استنباط به قرآن و روایات پیغمبر اسلام صلوات الله علیه بیان می نمودند.
وی ادامه داد: گاهی برای گرفتن تأییدیه خدمت حضرت شرفیاب می شدند زیرا سخن امام صادق علیه السلام برای آنان مهم بوده است؛ البته در بین مردم، افراد معاندی بودند که تحریک می شدند و با ایجاد ترس و وحشت بین مردم، باعث جلوگیری از مراجعه افراد به منزل امام می شدند اما مردم ایشان را رها نمی کردند و به هر نحوی با واسطه یا بی واسطه خود را به امام می رساندند.
این عالم شیعه، تصریح کرد: سیطره و عظمت علمی حضرت امام صادق علیه السلام آنقدر وسیع شده بود که به اکناف و اطراف منتقل شده بود و همگان همراهی می کردند و می پذیرفتند. دشمنی هایی صورت می گرفت که حضرت نیز کمال تقیه را در مواردی که لازم بود انجام می دادند و هم توصیه به افراد مرتبط می کردند هم خود مراقبت انجام م دادند. می دانید تقیه صحیح را امام از آباء و اجداشان نقل می کنند که در روایت این گونه ذکر شده است؛ حضرت علی بن الحسین علیه السلام می فرمایند: تقیه به این معنا است که روایات ما صعب و مستصعب است غیر از نبی و یا ملک مقرب و یا مؤمنی که "امْتَحَنَ اللَّهُ قَلْبَهُ لِلْإِيمَانِ"؛ نمی شود این را به هر کسی رساند.
وی عنوان کرد: این اخبار و احادیث که می رسید، در واقع به این معنا بوده است که علم را نمی توان به هر کسی آموخت زیرا آن علم را باید تقیه کرد و به اهلش آموخت، و این تعلیم به شکل تقیه در زمان امام صاق علیه السلام آنچنان رواج پیدا کرد که هر کسی هرحرفی را به امام نسبت نمی داد، بعد از اینکه مطمئن می شدند بر موازین درستی می باشد این انتساب را مطرح می کردند.
وی در پایان تأکید کرد: به همین جهت شاید بیشترین روایاتی که تاکنون در دست است از امام صادق علیه السلام ثبت و ضبط شده است و به این دلیل که کسانی که در محضر ایشان بودند ثبت و ضبط می کردند. اکنون در آستانه شهادت آن بزرگوار عرض کنم که، کل منابع علمی که از ایشان رسیده در غیر از منابع شیعه است، در مذاهب اسلامی دیگر نیز مشهور و فراوان می باشد.
انتهای پیام/